2225 Üllő, Pesti út 209. +36 29 / 320-264

Építőanyag gyártók

Gyakori keresések

25-ös zsalukő LB-Knauf Styrokleber Extra séd Tondach rumba teraszlap térkő szegély tégla 30 barabás séd Porotherm 20 N+F tégla xps Semmelrock Bradstone Blue Lias lap eps 100 Leier Leiertherm 45 N+F tégla Bakonytherm ZajStopp 10/50 N+F hanggátló tégla Tondach Kékes ívesvágású tetőcserép Baumit MosaikTop vakolat Terrán Danubia Colorsystem tetőcserép leier toscana Bakonytherm 10/50 N+F válaszfaltégla Viakolor patio mercato Bakonytherm 25 N+F tégla folio fino viastein Bramac Reviva Novo tetőcserép Semmelrock Citytop+ Kombi térkő Leier Leiertherm 20 N+F tégla Kerítés kő Semmelrock Bradstone magaságyás

Autópályákat is érintő újabb útfelújítási program indul

Az európai uniós forrásokat felhasználó, a gyorsforgalmi hálózatra is kiterjedő újabb útfelújítási programot jelentett be Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára szombaton, az M3 Szilas pihenőhelyén tartott sajtótájékoztatón.

Elmondta: uniós forrásból és a hozzá kapcsolódó hazai társfinanszírozásból 314 kilométeren újítják fel az utakat jövő év végéig 49 milliárd forint tervezett költséggel. 
A munkákat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. végzi a gyorsforgalmi úthálózaton 180 kilométeren 27,1 milliárd forint értékben, amely érinti az M1, M3, M7 autópályát és az M30 autóutat, az országos főúthálózaton pedig 134 kilométeren újítja fel az utat a közútkezelő 21,7 milliárd forintból - ismertette az államtitkár.
Völner Pál emlékeztetett arra, hogy tavaly a kormány a 2007-2013. évi uniós forrásokból két útfelújítást indított: 82 milliárd forintból mintegy 700 kilométeren négy- és ötszámjegyű utak újulnak meg az idei év végéig, további 34 milliárd forintért 565 kilométeren folyik útfelújítás az idén a nyomvályúk és a felületi egyenlőtlenségek megszüntetésére.  
A három útfelújítási programban összesen mintegy 1600 kilométeren újulnak meg az utak, mintegy 165 milliárd forint értékben - emelte ki az államtitkár.
A sajtótájékoztatón Völner Pál hangsúlyozta, hogy a most indított útfelújítási program a tranzitterheléseknek kitett főutakat is érinti, a munkálatokkal a nemzetközi elérhetőség, a közlekedésbiztonság javítása is fontos szempont, azok kiterjednek a közúti hidakra is.
Újságírói kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta, hogy 2014 utáni fejlesztési időszakban az Európai Unió csak a transzeurópai úthálózaton támogatja a közutak fejlesztését, részben az Intelligens Közlekedési Operatív Programból (IKOP), részben az európai kapcsolódási eszköz forrásból, ezért a használatarányos útdíjból származó bevételekből kell majd fordítani útfelújításra.

Forrás: Építinfó