2225 Üllő, Pesti út 209. +36 29 / 320-264

Építőanyag gyártók

Gyakori keresések

ursa df 39 Leier Taverna Gigant térkő grande kombi Bakonytherm 44 N+F tégla 30-as zsalukő Semmelrock Naturo térkő leier kerítés NATIVA 25-ös zsalukő Semmelrock Asti Colori támfal és kerítésrendszer Fuego antico LB-Knauf Styrokleber Extra Ytong ragaszto Leier Castrum antik térkő Drain Polisztirol ragasztó Impregnált gipszkarton 12,5 rivago fedlap rivago kerítés Kingstone Mineral-Kleber kőzetgyapot ragasztótapasz kvarchomok Hullámos térkő Lap viastein almada térkő 15-ös zsalukő palotás Semmelrock Bradstone Old Town Járda tűzrakó castrum

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2012 ősz végén megkezdődött Makó és a román országhatár között a sztrádaépítés. A 23 km új szakasz befejezését követően már végig, autópályán haladva lehet majd kilépni az országból Nagylaknál. A munkálatok előrehaladásáról Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartott sajtótájékoztatót.

Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakít ki a kivitelező. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon kettő pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél.

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

A nyomvonal 3 m körüli töltésmagasságon vezet, kivéve a Hódmezővásárhely – Makó, illetve a Mezőhegyes - Újszeged vasútvonalak külön szintű keresztezéseit, ahol a töltésmagasság eléri a 10 métert. Sámson - Apátfalvi szárazér felett a töltésmagasság kb. 9 m. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt, már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe, ezért 23,1 km hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kellett beszállítani.,

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: "A szükséges vízépítési munkálatokat a kivitelező befejezte, a mederkorrekciók, átereszek építése megtörtént. A földműépítési munkákat lényegében teljesen elkészültek. A hídépítést tekintve a vállalkozó befejezte a szakaszon lévő összes híd alépítményét, jelenleg a felmenő- és felszerkezet építése van folyamatban. A makói felüljárónál a gerenda beemelés végeztek, most a pályaszerkezetet betonozzák. Összességében elmondható, hogy a hidak készültsége 45 %-os. Az szakaszon több finisher dolgozik, amik a beton, illetve aszfalt alapréteg és az aszfalt kötőréteg kivitelezését végzik."

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg nettó 46,49 milliárd Ft-ból.

Forrás: www.magyarepitestechnika.hu