2225 Üllő, Pesti út 209. +36 29 / 320-264

Építőanyag gyártók

Gyakori keresések

il lungo Térkő kagyló Leier Verde gyeprács Barabás gyephézagos térkő Bakonytherm 10/50 N+F válaszfaltégla Barabás Badacsony térkő Kerítéskő Viacolor beton twist Barabás Antikolt blokkelem Barabás Öko Uni térkő Leier beton zsalukő ZS 30 Bakonytherm Klasszik BTK16 kémény Porotherm 44 Klíma tégla Porotherm 10 N+F tégla Leier térkő Viakolor 30 nf Multipor 100 ásványi hőszigetelő lap Őszilomb gipszkarton Őszilomb térkő terrán porotherm 30 Gyepracskő Ytong Pve 100 NF válaszfalelem Austrotherm Grafit 80 homlokzati hőszigetelő lemez Zsaluko Bakonyterm

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2012 ősz végén megkezdődött Makó és a román országhatár között a sztrádaépítés. A 23 km új szakasz befejezését követően már végig, autópályán haladva lehet majd kilépni az országból Nagylaknál. A munkálatok előrehaladásáról Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartott sajtótájékoztatót.

Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakít ki a kivitelező. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon kettő pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél.

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

A nyomvonal 3 m körüli töltésmagasságon vezet, kivéve a Hódmezővásárhely – Makó, illetve a Mezőhegyes - Újszeged vasútvonalak külön szintű keresztezéseit, ahol a töltésmagasság eléri a 10 métert. Sámson - Apátfalvi szárazér felett a töltésmagasság kb. 9 m. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt, már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe, ezért 23,1 km hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kellett beszállítani.,

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: "A szükséges vízépítési munkálatokat a kivitelező befejezte, a mederkorrekciók, átereszek építése megtörtént. A földműépítési munkákat lényegében teljesen elkészültek. A hídépítést tekintve a vállalkozó befejezte a szakaszon lévő összes híd alépítményét, jelenleg a felmenő- és felszerkezet építése van folyamatban. A makói felüljárónál a gerenda beemelés végeztek, most a pályaszerkezetet betonozzák. Összességében elmondható, hogy a hidak készültsége 45 %-os. Az szakaszon több finisher dolgozik, amik a beton, illetve aszfalt alapréteg és az aszfalt kötőréteg kivitelezését végzik."

Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán

A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg nettó 46,49 milliárd Ft-ból.

Forrás: www.magyarepitestechnika.hu