A közlemény szerint ezzel egyszerűsödik a közlekedés: a Buda felől érkező célforgalom tovább hajt Belváros felé, a többiek közvetlenül a hídnál térhetnek le a rakpartra; de annak is könnyebb lesz áthajtania a területen, aki Belvárosból Buda felé veszi az irányt.
Mint írták, az átalakítás után élhetőbb és tisztább lesz a Belváros ezen része, mert már nem várakozik itt az átmenő forgalom, míg korábban a lakóépületek között araszoltak az Erzsébet hídra tartó járművek.
Az új felhajtó megnyitásával a híd közvetlenül elérhetővé vált, így a kerület várakozása szerint mérséklődik a forgalom Belváros szívében, és a kocsik nagy része egy sokkal tágasabb, a rakparthoz közelebbi területen halad át. A projektnek köszönhetően az Irányi utca és környéke mentesül az átmenő forgalom alól és az említett terület megnyílik a kerékpárosok előtt is.
A Belváros új főutcájának kiépítése elnevezésű projekt második üteme 2012 novemberében indult, összköltsége több mint 3,6 milliárd forint. A beruházás az Európai Unió és az állam pénzügyi támogatásával valósul meg, előreláthatóan 2014 márciusáig.